CREATIVE STUDIO IN TOKYO.

T O D A Y

We've been performing strategy design, digital design, graphic design and
brand identity for brands and individuals.

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Crazy C r a z y

2016 - 2019

Brand design
Strategic planning
Graphic design
Web design
Visual direction
Copywriting
Crazy Corprate Crazy Wedding Iwai Omotesando

INFORMATION

About the CRAZY

Crazy Wedding is a pioneer of concept weddings and original weddings in Japan, and a company that produces a celebration of milestones in life. They snuggle up to each customer and offer inspirational wedding plans that can change their life. They have a wedding ceremony hall in Omotesando in 2019, and challenging to create a new ceremonial halls.

Crazy Weddingは日本におけるコンセプトウェディング・オリジナルウェディングの先駆者であり、節目節目の「祝い」をプロデュースする会社。商業主義に偏った結婚式の在り方を問い、顧客一人ひとりに寄り添った、人生が変わるような体験ができる本質的で感動的なプランを提案している。2019年には表参道に結婚式場を持ち、新たな式場の在り方にも挑戦している。

PROCESS 02

Thoughts and Strategy

The company website is designed not to perceive as a wedding company, but to recruit excellent business human resources by developing a message that provides professional business services as a human business company. The original wedding site has created a visual and slogan that emphasizes high quality in order to differentiate itself from the increasing number of competitors. The wedding hall that can be set up in Omotesando is designed with a visual and information design that expresses the concept of “guest-centered wedding hall”.

会社サイトでは、ウェディング会社としての知覚ではなく、ヒューマンビジネスカンパニーというプロフェッショナルビジネスをサービスとするメッセージを展開し、優秀なビジネス人材を獲得する設計にしております。オリジナルウェディングサイトでは、増加してきた競合との差別化のために、高品質を訴求するビジュアルとスローガンを策定しました。表参道にできる結婚式場では「ゲスト中心の結婚式場」というコンセプトを表現するビジュアルと情報設計を意識してデザインしております。

DETAIL 01 Crazy Wedding

In the key visual, the main woman is expressed as a personality called “CRAZY WEDDNIG”, which expresses the charm of deeply exploring the bride and groom’s life and conducting essential hearings. We are making emotional appeals with awareness of whether women’s targets can be immersed in the world, including the balance with copying. In the renewal, we also took a visual shot of each page, taking into account the overall tone aimed at even older customers. In order to give the user an elegant experience, we consider the ease of use while making the movement calm and feminine.

キービジュアルではメインの女性を「CRAZY WEDDNIG」という人格として表現し、新郎新婦の人生を深堀り、本質的なヒアリングを行う魅力を表しています。コピーとのバランスも含め、女性のターゲットの方がその世界に浸れるかを意識し、情緒的な訴求を行っています。VISUAL・INTERFACE・INTERACTIVE DESIGNも担当させていただきました。リニューアルではより大人な顧客層も狙った全体トーンを意識し、各ページのビジュアル撮影も行いました。 また、ユーザーに優雅な体験を与える目的で落ち着いた女性らしい動きにしつつも使いやすさにも考慮しています。

DETAIL 02 Iwai Omotesando

Iwai is a wedding hall that Crazy inc started operating for the first time. Are customs at wedding ceremonies really thinking about the guests? The idea of IWAI started from such a question. The guest has to be seated for a long time and can not talk freely with the bride and groom. The president’s greetings are long and everybody just eats the food at the wedding party. The purpose of this project was to create a celebration place that delights important guests by questioning each and every aspect of wedding ceremonies that has always been considered commonsense. B&H has supported a wide range of areas such as strategy, concept design, copy writing, brandwide design, graphics, photography, websites and more.

IwaiはCrazy incが始めて運営を始める結婚式場です。結婚式の常識は、本当にゲストのためのことを想っているのか?そんな疑問からIWAIの構想は始まりました。着席していなければならない時間が長く、新郎新婦とも自由に話すことができない。主賓の挨拶は長く、形式的に運ばれてくる料理を淡々と食べる。これまで当たり前とされてきたこのスタイルへの疑問にひとつひとつ向き合うことで、大切なゲストに喜んでもらい、本質的なお祝いの場をつくることがこのプロジェクトの目的です。B&Hは戦略、コンセプト設計、コピーライティング、ブランド全体のデザイン、グラフィック、撮影、WEBサイトなど幅広い領域でサポートさせていただきました。

DETAIL 03 Corporate site

We created a visual that uses nature based on the company’s vision of “style for Earth” Web design is designed to give the target audience an intellectual impression, making it more subdued than existing sites. We are also conscious of maintaining the company’s essential and futuristic thinking.

「物事に真剣に向き合う時、人はそれ自身になる」というデザインコンセプトを元にCRAZY様のVISIONであるstyle for Earthから自然を用い、個性のある人格が同じ方向を向き前に進む多様性を表現しています。組織運営の土壌の強さや人間性を重要視したビジネス展開をしている強みを「Human Business Company」というメッセージで訴求しております。デザインでは、ターゲットとする人材に、知的な印象を感じてもらうため、ブランドから伝わる「温度感」を抑え、既存のサイトよりも落ち着いた印象を与えながらも、CRAZYの本質的な要素や先進的なトーンを維持することを意識しております。

GOOD MORNING TODAY