CREATIVE STUDIO IN TOKYO.

T O D A Y

We've been performing strategy design, digital design, graphic design and
brand identity for brands and individuals.

CLICK TO DISCOVER OUR E-MAIL COPIED
FIL F I L

2017 - Present

Brand design
Strategic planning
Architect
Product design
Interior design
Graphic design
Web design
PR planning
Copywriting
FIL website

INFORMATION

About the FIL

FIL is an interior and lifestyle brand based in Aso and Minamioguni, Kumamoto. FIL’s production lineup is featured by their furniture and original fragrances products. They regularly collaborate with creating partners in Tokyo and Paris. A co-working lab space, fillab, adjacent to their flagship store, provides a lab for anyone to brainstorm and create new ideas and bring them to life. Their core concept of “fullfilling life, a life that is full” aims to carefully preserve and protect the natural landscape of Aso, welcome visitors and clients with a warm heart, and evoke a profound relationship and culture between nature and humans that will last for generations to come.

FILは熊本県阿蘇・南小国を拠点に活動するインテリア・ライフスタイルブランド。東京・パリのクリエイターとの創作活動から家具やフレグランスを展開し、旗艦店にはファブラボも併設してものづくりの場も提供しています。丁寧な手入れで保たれてきた阿蘇の美しい景観、訪問者を優しく受け入れる温かな心、それら「自然と人・人と人」のつながりを重んじる文化・価値観を「Fulfilling life=満ち溢れた人生」というコンセプトに落とし込み、末長く愛用でき、人とモノの関係において深く強い繋がりを生む製品作りに挑戦しています。

PHILOSOPHY

Thoughts and Strategy

FIL doesn’t just create products that use cedar wood, but try to create products that empathize with the ideology of the brand. The important thing is not only to make products that can be used for a long time, but also what kind of philosophy can be felt through the brands and products. FIL believes that having strong connections is important for our lives. The idea is the same not only for products but also for relationships with nature and people. We question the merits of commercialism and consumerism, and aim to become a brand that once again confirms what is fulfilling life for us.

FILでは単なる杉材を活用した商品を作るのではなく、ブランドがもつアイデオロジー(主義)に共感してもらえるような商品を作ることを心がけております。大事なことは、長く使えるモノを作るというだけではなく、そのブランドや商品を通してどのような哲学を感じてもらえるかということです。FILは強い繋がりを多くもつことが、私たちの暮らしにとって大切なのではないかと考えております。それはものだけではなく、自然や人との関係にも同じことがいえることなのではないでしょうか。商業主義や消費主義の是非を問い、何が暮らしに大切なのか、今一度確かめられるブランドになることを目指しております。

DETAIL 01 Visual concept

The visual concept is a “strong ties” between people and people, people and products, and people and the four seasons. We express the sense of distance between people, the distance between people and product, and the sense of distance between spring cherry blossoms, summer fresh greenery, autumn burning, and winter snow, which are typical colors of the four seasons of Minamioguni.

ビジュアルコンセプトは、人と人、人とモノ、人と四季との「強い絆」です。人と人との距離感、人とモノとの間や距離感を、春の桜、夏の新緑、秋の野焼き、冬の雪という南小国の代表的な四季の色で表現しております。

DETAIL 02 Product design

One of our goals is to recognize the brand of Oguni cedar. In general, Yoshino cedar, Akita cedar, Yaku cedar, etc. are famous cedar materials, but our initial challenge was to improve the brand recognition and perception of Oguni cedar. In order to promote the high quality of cedar wood, we designed high-priced and dignified cedar furniture and products and designed a strategy to differentiate it from other cedar wood. We welcome Canuch and Scanner as product design partners and plan and produce high quality cedar products that no one has ever challenged.

私たちの目標の一つに、小国杉のブランド認知があります。一般的に杉材は吉野杉、秋田杉、屋久杉などが有名ですが、小国杉のブランド認知や知覚を向上させることが当初の課題でした。私たちは杉材の高品質を訴求するため、高価格で品格のある杉の家具や商品を制作し、他の杉材と差別化する戦略を設計しました。プロダクトデザインパートナーにCanuchさんやScannerさんを迎え、今まで誰も挑戦してこなかった高品質な杉商品を企画制作しております。

DETAIL 03 Package design

All package designs are original and created by Fukunaga Shiko. A minimal design that expresses the philosophy of Zen, wrapping a product made of copper that allows you to feel the wabi and sabi of enjoying aging. Rather than considering costs and gross margins, we make everything from the selection of paper to its shape, from what we can love for a long time.

全てのパッケージデザインを福永紙工さんにてオリジナルで作成しております。侘び寂びを感じられる経年変化を楽しめるような銅を使った商品を包み込む、禅の思想を表現するミニマムなデザイン。費用や粗利を考慮して作るのではなく、紙の選定から形まで「私たち自身が長く愛せるもの」から意識して作っております。

DETAIL 04 Web design

Web Design was created by Garden Eight, the excellent digital creative agency in Japan. It is a wonderful site that combines the aesthetics that express the brand’s philosophy with the functionality of selling products, including screen transitions that express Fulfilling.

Web Designは日本のデジタルクリエイティブの雄であるGarden Eightさんに依頼させていただきました。Fulfillingを体現する画面遷移をはじめ、ブランドの思想を表現した審美性と商品を販売するという機能性を兼ね備えた素晴らしいサイトになっております。

GOOD MORNING TODAY